تعداد کشته‌های سیل و طوفان در برزیل به ۸۳ تن رسید (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) زلزله دیباج در استان سمنان را لرزاند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) از کمک دانشجویان برای اثاث کشی خانه استاد تا معمای ترک تحصیل دانشجویان دکترا ! اتصالی برق پشت‌بام، منزل مسکونی را به آتش کشید + تصویر حادثه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افشاگری یک رسانه علیه قلیان اکسیژن| طرح مطالعاتی یامنفعت‌طلبی وبازی باسلامت جوانان؟ افشای راز قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش ماجرای استفاده بلاگر اینستاگرامی از آمبولانس در شیراز چه بود؟ پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدور هشدار سطح زرد در استان اعترافات تکان دهنده جوانی که مادر خود را به قتل رساند (۱۷ اردیبهشت) قصاص ۲ قاتل و فرصت دوباره زندگی برای سومین نفر کشف سه کیلوگرم تریاک از معده سرنشینان یک خودرو در بجستان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود
سرخط خبرها

بهارنارنج چه خواصی دارد؟

  • کد خبر: ۱۹۸۰۲۶
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
بهارنارنج چه خواصی دارد؟
عرق بهارنارنج به دلیل اینکه سرشار از ویتامین D، C و B است، خاصیت‌های زیادی را به همراه دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، درخت نارنج از برگ و شکوفه و میوه خاصیت‌های بی‌شماری دارد. طبع عرق بهارنارنج گرم و خشک است. به همین دلیل برای بلغمی مزاج‌ها مناسب است.

بهبود شرایط چاقی و لاغری: افراد لاغر اگر به مشکلات گوارشی مبتلا باشند، با مصرف این عرق خوش‌عطر می‌توانند مشکل خود را برطرف کنند. این دمنوش اشتهاآور است. اگر افراد لاغر آن را در زمان صبحانه مصرف کنند، باعث تقویت معده آن‌ها می‌شود. همچنین عرق بهارنارنج به درمان درد معده، اسپاسم، سوءهاضمه و سکسکه هم کمک می‌کند.

درمان اختلال کم‌خوابی: طریقه مصرف عرق بهارنارنج برای درمان کم خوابی، مصرف آن ۲ ساعت قبل از خواب است. در این صورت روی سیستم عصبی تأثیر مثبت می‌گذارد. این عرق حتی می‌تواند افسردگی را هم درمان کند.

درمان سنگ کلیه: اگر عرق بهارنارنج را با آب کرفس ۳-۴ روز و هر روز یک لیوان مصرف کنید، باعث دفع سنگ کلیه و مثانه می‌شود.

مفید در بارداری: مصرف این عرق معطر باعث آرامش اعصاب بانوان باردار می‌شود. از سوی دیگر با تقویت سیستم ایمنی بدن، از ابتلاء بانوان باردار به بیماری‌های عفونی پیشگیری می‌کند.

خواص برای پوست: عرق بهارنارنج لک، جوش پوستی، تیرگی زیر چشم و چین و چروک را نیز از بین می‌برد.

منبع: بهداشت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->